Sprawozdanie podmiotu prowadzącego działalność w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych lub osadników w instalacji przydomowej oczyszczalni ścieków i transportu nieczystości ciekłych
Sposoby dostarczenia dokumentów
- Wizyta w urzędzie
- Listownie, drogą pocztową
-
Faxem - Formularz elektroniczny
Sposoby odbioru dokumentów
- Osobiście
- Pocztą
- Elektronicznie
Wymagane dokumenty
- Sprawozdanie podmiotu prowadzącego działalność w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych lub osadników w instalacji przydomowej oczyszczalni ścieków i transportu nieczystości ciekłych.
- Wykaz właścicieli nieruchomości, z którymi Podmiot w okresie objętym sprawozdaniem zawarł umowy na opróżnianie zbiorników bezodpływowych lub osadników w instalacjach przydomowych oczyszczalni ścieków i transport nieczystości ciekłych.
- Wykaz właścicieli nieruchomości, z którymi umowy te uległy rozwiązaniu lub wygasły.
W wykazach zamieszcza się imię i nazwisko albo nazwę oraz adres właściciela nieruchomości, a także adres nieruchomości.
Komórka organizacyjna
Referat Ochrony Środowiska i Rolnictwa
Opłaty
- złożenie sprawozdania w wymaganym terminie jest wolne od opłat
- w poniższych przypadkach przewidziane są kary pieniężne:
- od 200 zł do 500 zł, jeżeli sprawozdanie, o którym mowa w art. 9o ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, zostało przekazane nierzetelne i zostanie uzupełnione lub poprawione w terminie 14 dni od dnia doręczenia wezwania
- od 500 zł do 5000 zł jeżeli sprawozdanie, o którym mowa w art. 9o ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach zostało przekazane nierzetelne i nie zostanie uzupełnione lub poprawione w terminie 14 dni od dnia doręczenia wezwania;
- 300 zł za każdy dzień opóźnienia, jeżeli podmiot przekazuje sprawozdanie po terminie, nie więcej jednak niż za 90 dni;
- od 1000 zł do 10000 zł jeżeli podmiot dostarcza nieczystości ciekłe pochodzące ze zbiorników bezodpływowych lub osadników w instalacjach przydomowych oczyszczalni ścieków do oczyszczalni ścieków niespełniającej wymagań określonych w przepisach wydanych na podstawie art. 99 ust. 1 ustawy z dnia 20 lipca 2017 r. - Prawo wodne, przewidzianych dla oczyszczalni ścieków w aglomeracji, z której są dostarczane nieczystości ciekłe, za każde takie dostarczenie nieczystości ciekłych.
Termin i sposób realizacji
Sprawozdanie jest przekazywane Wójtowi Gminy Jaktorów w terminie do końca miesiąca następującego po upływie kwartału, którego dotyczy, czyli:
- za I kwartał - w terminie do 30 kwietnia
- za II kwartał - w terminie do 31 lipca
- za III kwartał - w terminie do 31 października
- za IV kwartał - w terminie do 31 stycznia
Podstawa prawna
- Ustawa z dnia 13 września 1996r. o utrzymaniu porządku i czystości w gminach
- Ustawa z dnia 20 lipca 2017 r. - Prawo wodne
Tryb odwoławczy
Tryb odwoławczy nie przysługuje.
Dodatkowe informacje, uwagi
- Przedsiębiorca, prowadząc działalność będącą przedmiotem wniosku, zobowiązany jest do przestrzegania przepisów zawartych w Regulaminie utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Jaktorów.
- Przedsiębiorca ma obowiązek przekazywania nieczystości ciekłych do stacji zlewnej, z którą podpisał umowę.
- Przedsiębiorca ma obowiązek opróżniania zbiorników bezodpływowych z częstotliwością wynikającą z prawa miejscowego (Regulamin) w sposób zapobiegający wypływaniu nieczystości ciekłych ze zbiornika w wyniku jego przepełnienia lub niewłaściwego opróżniania, a tym samym zanieczyszczeniu powierzchni ziemi i wód gruntowych.
- Przedsiębiorca zobowiązany jest do prowadzenia ewidencji zawartych umów z właścicielami nieruchomości, dowodów świadczenia usług oraz dowodów przyjęcia nieczystości ciekłych przez stację zlewną.