Wniosek o nadanie/zmianę nazwy drodze/obiektu
Sposoby dostarczenia dokumentów
- Wizyta w urzędzie
- Listownie, drogą pocztową
-
Faxem - Formularz elektroniczny
Sposoby odbioru dokumentów
- Osobiście
- Pocztą
- Elektronicznie
Wymagane dokumenty
- Wniosek w sprawie nadania/zmiany nazwy drodze/obiektu.
- Szkic sytuacyjny z lokalizacją ulicy lub mapa sytuacyjna.
- W przypadku nadawania nazw drogom wewnętrznym nie stanowiącym własności gminy – zgoda wszystkich właścicieli nieruchomości, na których jest ona zlokalizowana.
Komórka organizacyjna
Referat planowania przestrzennego, geodezji i gospodarki nieruchomościami gminnymi
Opłaty
Bez opłat.
Termin i sposób realizacji
Termin realizacji wniosku uzależniony jest od przeprowadzenia czynności wymaganych procedurami i przepisami prawa, w tym:
- zgromadzenia wymaganych dokumentów,
- podjęcia uchwały przez Radę Gminy,
- publikacji uchwały w Dzienniku Urzędowym Województwa Mazowieckiego.
Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od daty ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Mazowieckiego.
Procedura:
- Zainteresowani mieszkańcy składają wniosek, zgodnie z wytycznymi.
- Weryfikacja wniosku pod względem spełnienia wymogów formalnych przez Referat merytoryczny. Wnioski zweryfikowane jako niespełniające wymogów formalnych nie są dalej rozpatrywane do czasu uzupełnienia wniosku.
- Zaopiniowanie wniosku spełniającego wymogi formalne przez właściwe komisje rady gminy. Wniosek negatywnie zaopiniowany nie jest dalej rozpatrywany.
- Przygotowanie projektu uchwały przez Referat merytoryczny dla pozytywnie zaopiniowanego wniosku.
- Przekazanie projektu uchwały Wójtowi do przedstawienia Radzie Gminy.
- Rada Gminy podejmuje uchwałę w sprawie nadania/zmiany nazwy.
- Podjęta uchwała ogłaszana jest w dzienniku urzędowym województwa mazowieckiego.
- Niezwłocznie po wejściu w życie uchwały podejmuje się działania celem oznakowania ulicy/placu poprzez umieszczenie tablic informacyjnych z nazwami i wprowadza nową nazwę do właściwej ewidencji.
Podstawa prawna
- Ustawa z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym
- Ustawa z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych
Tryb odwoławczy
Tryb odwoławczy nie przysługuje.
Dodatkowe informacje, uwagi
Wspólne wytyczne dla proponowanych nazw:
- W danym regionie nazewnictwo powinno mieć jednolity charakter tzn. nazwa powinna nawiązywać do nazw występujących w otoczeniu lub cech charakterystycznych okolicy lub ulicy.
- Nazwy nie mogą się powtarzać z już istniejącymi na terenie gminy Jaktorów.
- Nazwy upamiętniające osoby/wydarzenia należy uzasadnić.
Wytyczne dla dróg wewnętrznych/prywatnych:
- Wniosek składają zgodnie wszyscy współwłaściciele drogi wewnętrznej.